متا تگ توضیحات یا Meta Description سایت چند کاراکتر باید باشد ؟ (سال 2018)
در بهار سال 2015 گوگل محدودیت 155 کاراکتری متا تگ توضیحات یا Meta Description سایت در Search Snippets را شکست و در برخی از نتایج تعداد کاراکتر های بیشتری را نمایش می داد . اما این اتفاق برای تعداد کمی از نتایج و سایت ها اتفاق افتاده بود و معیاری برای تغییرات در گوگل به شمار نمی رفت . اما در اواخر سال 2017 شرایط تغییر کرد . اکنون تقریباً با قطعیت می توان گفت که گوگل محدودیت نمایش توضیحات را به بیش از 230 کاراکتر ارتقا داده است .
- روند تغییرات محدودیت نمایش متای توضیحات در search snippets گوگل
همچنین بخوانید
مشکل در تخمین میانگین محدودیت در Meta Description سایت :
با بررسی 10.000 کلید واژه ، میانگین تعداد کاراکترهای نمایش داده شده برای سایت های مختلف در حدود 215 کاراکتر بود که این رقم بسیار بیشتر از تعداد 155 کاراکتر معمول بود .
مشکلی که در تخمین میانگین کاراکترهای نمایشی بوجود می آید این است که بسیاری از سایت ها دارای توضیحات بسیار کوتاهی هستند و گوگل همان توضیحات را نمایش می دهد . بنابراین این قبیل وب سایت ها میانگین بدست آمده را به شدت کاهش می دهند . سایت زیر را مشاهده نمایید :
- Meta Description با توضیحات بسیار کوتاه
متا تگ Description این سایت شامل دو حرف است که بسیار کمتر از محدودیت گوگل است . این نتایج در تخمین میانگین تاثیر بسیاری داشته است . بنابراین نیاز است دامنه تحقیقات را محدود کنیم .
آنچه که ما به دنبال آن هستیم این است که گوگل دقیقاً چه موقع توضیحات بخش Description وب سایت ها را در search snippets قطع می کند . بنابراین می بایست فقط نتایجی را بررسی کنیم که در انتهای توضیحات آنها " . . . " قرار گرفته است . در میان کلید واژه های مورد تحقیق حدود 33% درصد از این نتایج به این شکل قطع شده بود . با محدود کردن کلید واژه ها به این نتایج ، میانگین کاراکتر های نمایشی به 292 کاراکتر افزایش پیدا کرد . برای مشاهده فراوانی های مختلف نمودار را مشاهده نمایید :
- جزئیات میانگین کاراکترهای متا تگ توضیحات نمایش داده شده در search snippets
همانطور که در تصویر مشخص است جهش خیره کننده ای در محدود 300 تا 325 کاراکتری داریم که این بدان معنی است که محدوده قطع توضیحات متا در حدود 300-325 کاراکتر است . اما سوالی که پیش می آید این است که دلیل قطع شدن توضیحات در محدوده های 100 تا 250 کاراکتری چیست .
همچنین بخوانید
محدودیت متا تگ توضیحات یا Meta Description در ویدئو ها :
نکته عجیبی که در نتایح بررسی مشاهده می شود این است که متا تگ توضیحات مربوط به ویدئو ها محدودیت بیشتری دارد و اکثراً این محدودیت به زیر 200 کاراکتر می رسد . توضیحات مربوط به ویدئو ها معمولاً دو خطی هستند .
- محدودیت توضیحات متا در ویدئو ها
پیش برش توضیحات متا توسط CMS یا افزونه ها :
نکته عجیب دیگری که با آن مواجه شدیم مواردی بودند که توضیحات متا / متا تگ توضیحات بدون دخالت گوگل محدود شده بودند . این محدودیت معمولاً توسط سیستم های مدیریت محتوا (CMS ها) اعمال شده است . به عنوان مثال نتیجه زیر را مشاهده کنید :
- محدود شدن متا تگ توضیحات توسط cms سایت
توضیحات این بخش توسط خود سایت محدود شده و گوگل عملاً دخالتی در محدودیت این بخش نداشته است . این محدودیت در سیستم مدیریت سایت بصورت آگاهانه (تیم SEO سایت) و یا ناآگاهانه (تنظیمات اشتباه افزونه ها) اعمال شده است . در هر صورت این نتایج در بررسی ها مشکل آفرین است و مورد دلخواه نیست .
افزودن توضیحات توسط گوگل :
نکته دیگری که در این میان به چشم می خورد این است که گوگل بصورت اتوماتیک توضیحات متای برخی از سایت ها را تکمیل می کند . گوگل بنا به صلاحدید خود Meta Description برخی از وب سایت هایی که دارای توضیحات کوتاهی بودند را ارتقا داده است . البته این عملیات بیشتر در وب سایت هایی دیده می شود که اعتبار بالایی داشته و عموماً در صدر نتایج قرار دارند . نظیر ویکی پدیا .
- تولید خودکار Meta Description توسط گوگل
در صورتی که متا تگ توضیحات این سایت بسیار کوتاه است .
- Meta Description با توضیحات بسیار کوتاه
آیا می توان با قطعیت گفت محدودیت 155 کاراکتری متا تگ توضیحات برداشته شده است ؟
هنوز به طور قطع نمی توان محدودیت جدید را تخمین زد و گوگل نیز در این خصوص چیزی عنوان نکرده است . اما نتایج بررسی های فوق نشان می دهد که این مقادیر به سرعت در حال تغییر است. بنابراین عاقلانه به نظر می رسد که خود را با این تغییرات تطبیق دهیم . حال سوال بعدی این است که چگونه سایت خود را با شرایط جدید هماهنگ کنیم ؟
سایت خود را با تغییرات گوگل هماهنگ کنید :
قدم اول : لیستی از صفحات مهم خود آماده کنید و جهت بهینه سازی و سئو سایت خود متا تگ توضیحات یا Meta Description آنها را تغییر دهید . می توانید توصیحات مفید بیشتری در این قسمت قرار دهید .
قدم دوم : صفحات مختلف سایت خود را در گوگل جستجو کنید و اطلاعات Search Snippets آنها را رصد کنید . در صورت نیاز صفحات را ویرایش و پس از هر تغییر از طریق ابزار Fetch as google این تغییرات را به گوگل اعلام نمایید .
قدم سوم : در مطالب جدیدی که در سایت منتشر می کنید این نکات را مد نظر قرار دهید و سعی کنید توضیحات مناسب تر و با تعداد کاراکتر های بیشتری قرار دهید .
:: برچسبها:
بهینه سازی و سئو سایت ,
آموزش سئو در مشهد ,
طراحی سایت در مشهد ,
,
:: بازدید از این مطلب : 1589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0